Energica Eva 2016

Energica Eva 2016

Die Energica Eva ist der erste 100 Prozent elektrische Streetfighter, hergestellte aus Italien. Die Eva besteht aus demselben Material wie der Sportler Energica Ego.

 

Die Materialien sind vom feinsten und hochwertige verarbeitet. Der elektrische Motor liefert die Maximalleistung von 95PS (70kW) und 170Nm bereits ab 50km/h.

Die Eva besitzt keine Getriebe und lässt sich so unterbrechungsfrei mittels Ride-By-Wire bis 200km/h durch Beschleunigen. Die Reichweite soll laut Hersteller im ECO-Modus bis 200km reichen. Leider begrenzt der ECO-Mode die Geschwindigkeit auf 80km/h, weshalb die meisten diesen wohl höchstens in der Stadt nutzen werden. Die Alternative ist der Sportmodus mit voller Leistung der neben Urban und Rain auswählbar ist.

Das ABS lässt sich abschalten und das digitale Cockpit liefert umfangreiche Informationen und Einstellmöglichkeiten der Eva. Anders als bei anderen Fahrzeugen, wo die Batterien durch das Bremsen geladen werden, geschieht dies bei der Energica Eva durch ein smartes Rekuperationssystem, das über den Gasgriff, funktioniert. Dieses lässt sich in vier Stufen einstellen, wobei ein Off ohne Verzögerung arbeitet und die 280kg Fuhre nicht bremst. In der stärksten Stufe ist die Verzögerung hingegen sehr stark und gewöhnungsbedürftig.

Der Ladestand wird alle 100m neu berechnet. Über den Bordcomputer lassen sich die nächsten Ladestationen anzeigen, sodass im optimalen Fall immer eine E-Tankstelle ansteuerbar ist.

Die Energica Eva soll ab Juni für 30.226 Euro käuflich sein.

technische Daten der Energica Eva laut Hersteller

MOTOR
TYPE PERMANENT MAGNET AC (PMAC), OIL COOLED
 
PERFORMANCE
MAX SPEED LIMITED AT 200 km/h (SPORT mode)
TORQUE 170 Nm
POWER 70 Kw (about 95 HP)
RANGE Up to 200 km (ECO mode)
 
RIDING MODES
4-Riding Mode: URBAN, ECO, RAIN, SPORT1)
4-Regenerative Maps: LOW, MEDIUM, HIGH and OFF.
 
PARK ASSISTANT
BACK AND FORTH (1.74 mph MAX SPEED)

BATTERY

CAPACITY 11.7 kWh
LIFE 1200 CYCLES @ 80% CAPACITY (100% DOD)
 
RECHARGE 3.5h (0-100% SOC) Mode 1, 2 or 3 Charge, 30 min (0-85% SOC); Mode 4 DC Fast Charge1)2)
 
CYCLE PARTS/BRAKES
FRONT WHEEL CAST ALUMINUM 3.5″ X 17″
REAR WHEEL CAST ALUMINUM 5.5″ X 17″
 
FRONT TYRE 120/70 ZR17 PIRELLI DIABLO ROSSO II
REAR TYRE 180/55 ZR17 PIRELLI DIABLO ROSSO II
 
FRAME STEEL
TUBULAR TRELLIS
SWINGARM CAST ALUMINUM

FRONT SUSPENSION
Ø43 mm, ADJUSTABLE REBOUND AND COMPRESSION DAMPING, SPRING PRELOAD
 
REAR MONO
BITUBO REAR MONO SHOCK ADJUSTABLE REBOUND, SPRING PRELOAD
CHAIN (16/44) 525 O-ring chain
ABS BOSCH SWITCHABLE
FRONT BRAKE BREMBO, DOUBLE FLOATING DISCS, Ø330 MM, 4 PISTONS RADIAL CALIPERS
REAR BRAKE BREMBO, SINGLE DISC, Ø240MM, 2 PISTON CALIPER

ELECTRONICS
Vehicle Control Unit
A Vehicle Control Unit implementing a multi-map adaptive energy and power management algorithm manages the vehicle. It constantly monitors batteries, even in key off position.

DASHBOARD
- 4.3” WQVGA 480×272 TFT Color Display with internal memory for datalogging, integrated GPS receiver and Bluetooth communication 16.7 ml colors.
– 9 warning lights.
– 6 + 6 current consumption lights.
– GPS 10Hz.
– Bluetooth dual mode 2.1 e 4.0.
– Real Time Clock.
– Ambient Light Sensor.

CONNECTIVITY
- Short Range Connectivity: Bluetooth 3.0 Module, range 100m;
– Long Range Connectivity1)2): LTE/ UMTS/GPRS1) Module, SMS, TCP/IP, FTP, SOCKET, HTTP Communications1)2)
 
CHARGER
Onboard, [110-220]V [50-60]Hz, 3 kW. Conforms to Standards SAE J1772 and IEC 62196-2 with pilot signal for Charge Station Interface.
LRP (LONG PERIOD REST) Function. Allows the maintenance and automatic balancing of the batteries during long period of nonuse

FAIRINGS
MATERIAL
FIBERGLASS 3).

DIMENSIONS/WEIGHT
SEAT HEIGHT 795 mm
WHEELBASE 1465 mm
LENGHT 2140 mm
HEIGHT 1220 mm
WIDTH 870 mm

1) Optional.
2) Late 2016.
3) Special fiberglass fairings are made expressly for the EVA and have been developed to obtain a high quality product. The process involves the application of a pre-coating film which gives great regularity to the surfaces and excludes any porosity. This data sheet is provided for reference only. Energica Motor Company reserves the right to substitute or change components. Technical features under development may change or be implemented after vehicle purchasing with no additional costs.

Medien

  • Energica Eva Review
    Energica Eva Review
  • Foto Digital Boardcomput [.]
    Foto Digital Boardcomput [.]
  • Energica Eva Vorstellung [.]
    Energica Eva Vorstellung [.]
  • Foto Digital Boardcomput [.]
    Foto Digital Boardcomput [.]
  • Energica Eva Vorstellung
    Energica Eva Vorstellung
  • Energica Eva 2016
    Energica Eva 2016
  • Energica Eva 2016
    Energica Eva 2016
  • Foto Digital Boardcomput [.]
    Foto Digital Boardcomput [.]
  • Energica Eva 2016
    Energica Eva 2016
  • Energica Eva 2016
    Energica Eva 2016
  • Energica Eva Vorstellung [.]
    Energica Eva Vorstellung [.]
  • Foto Digital Boardcomput [.]
    Foto Digital Boardcomput [.]
weitere Medien in der Galerie

 

Kommentare - Werde Mitglied und schreibe einen Kommentar.Es sind noch keine Kommentare vorhanden.
  • Keine Beiträge vorhanden.
  • Kawasaki Ninja Burnout Fail
  • RoadRunner schrieb
    typischer Fail - voll lustig wie er aufeinma..